
Tízezer évvel ezelőtt az űrgárdisták néhány rendháza átállt a Káosz sötét isteneinek szolgálatába. Azóta keresztes hadjáratok során próbálták egymást elpusztítani a Császár hithű és eretnek gyermekei, jó eredményeket érve el ebben. Az elfajzottak nem pihennek, démonokkal és szakadár birodalmi egységekkel kiegészítve folyamatosan zaklatják a békés bolygókat.
Speciális Szabályok:
A Káosz jelei
Azon harcosok, kik hűséggel szolgálják uraikat, megkaphatják uraik jeleit, mik különleges képességekkel ruházzák fel őket. Öt ilyen jel van, Tzeentché, Nurgle-é, Khorné, Slaanesh-é, és az Oszthatatlan Káoszé. Ezek hatásai a Káosz Könyveiben kerülnek ismertetésre. Azon egységek kaphatják meg ezeket, akiknél a sereglistában erre utalás történik.
- Egy modell csak egy Jelet viselhet magán
- Egy osztag minden tagjának ugyanazt a Jelet kell viselnie
Veterán képességek
Tízezer évnyi háborúskodás a Káoszgárdisták harci képességeit jócskán felfejlesztette, mint ahogy a Káosz jelenléte tette azt testükkel. Egy Űrgárdista sem érhet fel áruló testvérével, kinek tapasztalatai sokszorosan meghaladják az övét. Ennek megfelelően ezeknek a veterán harcosoknak megfelelő erős képességeket is adhatunk.
A sereglisták mutatják meg, hogy melyik egységet vagy karaktert szerelheted fel veterán képességekkel. A Káosz Jelével nem rendelkező modelleknek bármennyit vehetsz, míg a Jelet viselőknek csak egyet-egyet. Az osztagnak és a vele tartó karakternek ugyanazokat a Jeleket kell megvenned. Azon képességek, melyek egy egységhez tartoznak, vagy amelyeket egy Légió automatikusan megkap, nem számítanak bele a limitbe. Ugyanazt a képességet egy modell nem veheti fel többször.
Ha egy karakter egy olyan egységhez csatlakozik, amelyiknek más veterán képességei vannak, mint neki, akkor ezek közül nem használhatja azokat, melyekkel az osztag nem rendelkezik, és fordítva.
Pszichikus képességek
Azok között, kik a Káoszhatalmakat szolgálják, sokan vannak, akik a tőlük kapható pszichikus képességekért teszik ezt. A Káoszmágusok (és ezalatt minden pszi-használót értünk) ezek közé tartoznak.
A Mágus képességgel rendelkező modell egy nagy- és bármennyi kisebb pszichikus képességet megtanulhat. Ha familiárisa is van (ld. a felszereléseket), akkor plusz egy nagyobb hatalmat kap. Ezeket a képességeket az alapkönyvben leírtak szerint használhatod. A Mágus egy körben csak egy nagyobb képességet használhat. Ha ezt nem teszi, helyette egy kisebbet vethet be. Ha kézitusába keveredett, csak olyan képességet használhat, melyet a Közelharci Fázisban kell bevetni.
Rettenthetetlen egységek
Azon egységek, melyek a Rettenthetetlen jellemzővel rendelkeznek, sosem vonulnak vissza és minden morálteszten automatikusan átmennek, mégha azokat mások dobás nélkül elbuknák, akkor is.
Démonok
A démonok nem hús-vér élőlények - testük a Káosz anyagából áll. Ez jelentős erőkkel látja el őket, de megvan az a hátránya, hogy nehezen maradnak meg az anyagi univerzumban, mely nem a természetes közegük. Ha megfogyatkozik a hit isteneikben, anyaguk instabillá válik, s rákényszerülnek, hogy visszatérjenek a hipertérbe.
Káosz Ikonok
A Káoszgárdisták sötét isteneik ikonjait hordozva vonulnak harcba. A megidézett démonok csak ezeknek az ikonoknak a közelében törhetnek be az anyagi univerzumba. A járművekre szerelt ikonok itt nem számítanak. Ha a démonok nem anyagiasulhatnak, mert nincs megfelelő ikon, akkor a következő körben kell folytatnod az idézés-dobásokat.
Minden olyan osztag, mely egy Káosz Jelet visel, ingyen kaphat megfelelő ikont. A Lordok testőrsége és a Kiválasztottak egységei speciális ikonokat is vehetnek, a Hadfelszerelések listájában megjelölt áron.
Az ikont hordozó modellen jelölni kell ezt. Ha nem az egység Bajnoka hordozza az ikont, hordozóját sebzések szempontjából ugyanúgy kell kezelni, mintha nehézfegyveres lenne.
Démonidézés
A Démonhercegeken és Nurgling-eken kívül minden démont be kell idézni a harcmezőre. Az egység tartalékosként kezd, függetlenül attól, hogy ennek szabályai érvényben vannak-e a küldetés során.
A második körtől kezdődően dobj egy kockával minden démoni egységnek a közelharci fázis elején. Ha akkorát vagy nagyobbat dobsz, mint az alábbi táblázatban található megfelelő érték, a démonok rendelkezésre állnak, és be kell őket idézned.
Amikor a démonok ideje eljön, és végre rendelkezésre állnak, azonnal be kell őket hozni. Ehhez tedd le a Löveg-sablont úgy, hogy érintse az ikonhordozót, majd dobj a szóráskockával! Ha az eredmény "hit", a sablon ott marad, ahova leraktad. Ha nyilat dobtál, a sablon abban az irányban mozog 2D6"-et. Amint a sablon végső helyét meghatároztad, lerakhatod rá a démonokat. A démonokat csak az Oszthatatlan Káosz vagy saját istenük ikonja idézi meg, ezért az ilyennel rendelkező modell mellé kell őket behozni. A megidézett szörnyetegek még abban a körben mozoghatnak és végrehajthatnak egy rohamot is, ha arra lehetőségük van. Azok a démonok, melyek nem férnek a sablon alá, legalább 1"-re az ellenféltől, megsemmisülnek a hipertérből való kilépés során.
Démoni instabilitás
A démonok a hipertérből érkeznek, és általában oda is térnek vissza. Ha egy démoni egységnek (a Nagydémonokat és Megszállottakat nem számítva) bármikor is Moráltesztet kell tennie, akkor ehelyett Instabilitás-tesztet tesznek. Ezt ugyanúgy kell dobni, mint a morált, de ha elbukják, nem visszavonulnak, hanem (mindenféle mentő nélkül) sebződnek egyet minden pontért, amennyivel bukták. A démoni osztagokat nem lehet irányítani, ezért önálló karakterek sem csatlakozhatnak hozzájuk, s így mindig a saját Vezetési Értékükre kell hagyatkozniuk ezeknél a dobásoknál. Hasonló okok miatt nem részesülhetnek a Rettenthetetlen előnyből vagy újradobásokból, melyeket hadfelszerelések, jármű-felszerelések vagy speciális képességek nyújtanának. Egy demagóg hagymázas hőbörgései például egyáltalán nem hatják meg őket.
Nagydémonok és megszállottak
Az anyagi univerzumban maradás alternatív módja, ha a démon megszállja valaki testét. A rituálé, mely ezt lehetővé teszi, igen bonyolult és hosszadalmas, s ezért a csata előtt kell végrehajtani. A sereg egy Bajnokát kell kijelölni erre a célra. A sereglistában jelöld meg, melyik ez a modell, de egyéb módon nem kell az ellenfél tudtára hoznod, kiről van szó. A nagydémonok csak az Oszthatatlan Káosz vagy saját istenük Jelét viselő Bajnokot szállhatnak meg.
Amíg a démon elő nem bújik, hordozója a nagydémon Erejével küzd (megjegyzendő azonban, hogy bármilyen hadfelszerelést is adj neki, a karakter Ereje nem haladhatja meg a 10-et).
A második körtől kezdve, amit a démon hordozója a csatamezőn tölt, minden kör elején döntsd el, hogy be akarod-e idézni a nagydémont vagy sem. Ezután dobj egy kockával: ha nem akarod behozni, csak 6-os dobás esetén jön, ha viszont be akarod hozni, 4-es vagy nagyobb eredménynél jelenik meg. Amint a démon bejön, vedd le a modellt, és tedd fel a helyére. Ha erre akkor kerül sor, amikor a modell egy szállítójárműben vagy épületben álldogál, akkor feltételezzük, hogy még azelőtt kivonszolja magát, mielőtt a borzalmas átalakulásra sor kerülne. A Bajnok ezután veszteségnek számít.
Ha a megszállt modellt megölik, mielőtt a démon bejönne, halála körének végén a démon automatikusan megjelenik. Rakd fel a démont a modell helyére, ha kell, akár közelharcba is az ellenséggel.
A halott káoszgárdista teste nem tudja a végtelenségig itt tartani a démont, emiatt minden kör végén dobj neki 3 kockával. Ha az eredmény nagyobb, mint a modell módosítatlan Vezetési Értéke, akkor a démon annyit sebződik, amennyi a különbség, és ez ellen semmit sem dobhat védekezésképp. Az ilyen módon elpusztult modell a győzelmi feltételek szempontjából veszteségnek számít.
Démonfegyverek
A sötét gonoszság tüzében kovácsolt démoni kardok, pengék és fejszék a leghatalmasabb fegyverek közé tartoznak. Mindegyikük a hipertér egy teremtményének esszenciáját foglalja magában, s hatalmát rendelkezésre is bocsátja annak, ki elég erős viselésére. Óvakodni kell azonban tőlük, mert vérszomjuk csillapíthatatlan, s ha még mindig lelkekre éheznek, holott az ellenfelek már mind halottak, akár tulajdonosuk ellen is fordulnak.
Ritka fegyverek
A démoni pengékből igen kevés van, ezért seregedben csak egyet szerepeltethetsz.
Habár pengének vagy fejszének írtuk, bármilyen alakban megjelenhet, s így bármilyen kellőképp félelmetes fegyvert rámodellezhetsz a karakterre, ha ellenfeledet is tájékoztatod, mivel is rohangál az illető.
Némelyik démonfegyver kétkezes. Erről a leírásában olvashatsz. Ha ez a helyzet, a modell másik közelharci fegyvert már nem használhat mellette. A leírt előnyök mellett a fegyver a kétkezesség miatt semmilyen egyéb erőbónusz nem érvényesül.
A démonfegyverekre vonatkozó speciális szabályok és a fegyverek költsége a hadfelszerelések között és a különböző Káoszistenek könyvében található meg. Némelyik ilyen ereklye csak bizonyos istenek követőinek áll a rendelkezésére. Ezeket a Káosz megfelelő könyveiben találhatod meg.
Uralom
Abban a körben, melyben a fegyver legalább egy ellenséget elpusztított, a démon eléggé magához térhet, hogy fellázadjon gazdája ellen. Dobj egy Vezetési Érték-tesztet a tulajdonosnak: ha elbukja, a démon megtámadja, ugyanúgy, mint ahogy a démonokat szokták, elrontott pszi-tesztnél. Ha a teszt sikeres, vagy a karakter túléli a támadást, visszanyeri az uralmat a fegyver felett, és továbbra is normál módon használhatja (amíg a démon újra fel nem lázad).
Megjegyzendő, hogy ez egy Vezetési Érték-teszt, tehát azoknak is dobniuk kell, akik egyébként rettenthetetlenek. |