Kódok,Warhammer, mindenféle infó, sok-sok kép. Itt mindenki talál magának fogára való dolgot.
Kódok,Warhammer, mindenféle infó, sok-sok kép. Itt mindenki talál magának fogára való dolgot.
Menü
 
Warhammer40k
 
Székesfehérváriak!

Warhammer 40,000

Aki Székesfehérváron lakik és szereti a figurás játékokat, az menjen el a Károly János utcába, a Legendák csarnoka nevű üzletbe!

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
PC-s játékok
 
Kódok
 
Szerepjátékosok!

RPG.HU Toplista

Aki szereti a szerepjátékokat vagy más fantasy játékokat ill. könyveket feltétlenül látogasson el ide. www.rpg.hu

 
A hét faja
 
Univerzális speciális szabályok

Univerzális speciális szabályok

Amint az évek során a seregeket leíró Kódexek egyre csak sokasodtak, úgy vált nyilvánvalóvá, hogy sok szabály, mely eredetileg csak egy egységre volt érvényes, egyre inkább általánossá válik. Az általános szabályoknak pedig az alapkönyvben a helye! Az alább következő speciális szabályok lesznek tehát érvényesek, nem a régebbi Kódexekben írottak.

A *-gal jelölt képességeket birtokló önálló karakterek elvesztik azokat, amikor beállnak egy egységbe. Ezeket a képességeket az egység is elveszti, ha egy ezzel nem rendelkező karakter áll be hozzájuk.

 

"És ne ismerjék a félelemnek még a hírét sem" (And they shall know no fear)

Az űrgárdista egységek visszavonulás után azonnal összeállnak, és még akkor is dobhatnak ilyet, ha az osztag eredeti létszámának fele alá csökkent. Ha az ellenség előretörés közben elkapja őket, akkor az osztag nem semmisül meg, hanem felveszi a harcot. Ebben az esetben az űrgárdisták erre a körre a „Nincs visszavonulás” szabály hatálya alá esnek, és még plusz veszteségeket szenvedhetnek el, ha az ellenség túlerőben van. A soraikat rendező egységek általában nem mozoghatnak, és mindenképp mozgottnak számítanak, kivéve ha ez a speciális szabály érvényes rájuk.

 

Ellentámadás* (Counter-Attack)

Az ezzel a képességgel rendelkező egységek abban hisznek, hogy a legjobb védekezés a támadás, s ezért ha lerohanják őket, ők is legalább olyan elhatározással vetik magukat az ellenségre, mint azok rájuk. A lerohant osztag azon tagjai, akiket nem köt le senki közelharcban, rohamozhatnak 6"-et, hogy elérjenek egy ellenséges modellt. Ezt rohamként kezeld, vagyis vedd számításba a terepet is. Az ellenroham emiatt nem jár a +1 Támadás, de a modellek minden támadásukat leadhatják az ellenfélre. Ha az ellenséges egység konszolidáció közben rohan bele harcosaidba, akkor nem használhatod ezt a képességüket.

 

Rettenthetetlen (Fearless)

A rettenthetetlen egységek sosem vonulnak vissza, és automatikusan sikeresnek tekintünk minden moráltesztet, melyet tenniük kellene. A tüzérségi sokk sosem szegezi őket földhöz. Ezt a speciális képességet a Rettenthetetlen egységhez csatlakozó karakter is megkapja. Ha azonban a karakter Rettenthetetlen, elveszti e képességét, ha az egység, melyhez csatlakozott, nem az.

 

Nem érzik a fájdalmat (Feel no Pain)

Némely harcosok olyannyira csak vérszomjuk csillapítására figyelnek, hogy még az olyan sebek sem tántorítják el őket, melyek még egy harcedzett űrgárdista esetében is halálosak lennének. Emiatt, ha az osztag egy tagja kap egy sebet, dobj egy kockával: ha az eredmény 1-3, vedd le a modellt, ha 4-6, akkor tovább harcol. Ez a képesség nem használható olyan fegyverek ellen, melyek azonnali halált okoznak, és olyan közelharci fegyverek ellen, melyek mentő nélkül átütik a páncélokat (energiafegyverek és hasonlók).

 

Könnyűléptűek (Fleet)*

Ez a képesség sokféle modellre vonatkozhat, de bárkire is legyen érvényes, ugyanúgy működik: ha a modellek a lövési fázisban nem lőnek és nem használnak olyan pszichikus képességet, melyet lövés helyett lehetne, plusz D6”-et mozoghatnak a lövési fázisban, figyelmen kívül hagyva az esetleges nehéz terep miatti módosítókat.

 

Veszett roham (Furious Charge)

A képességgel bíró harcosok arról híresek, hogy rohamaik előtt nincs megállás, lemészárolnak mindenkit, aki ilyenkor eléjük kerül. A roham körében a rohamozó egység +1-et adhat Kezdeményére és Erejére. Ez a képesség előretörésnél nem érvényesül.

 

Rajtaütés és visszavonulás (Hit and Run)*

A képességgel rendelkező modellek dönthetnek úgy, hogy otthagyják a közelharcot. Ezt a fázis végén kell bejelenteniük. A taktikát alkalmazó egységnek részt kellett vennie a kézitusában, de hatására azonnal visszavonulnak 3D6"-et, figyelmen kívül hagyva azokat az egységeket, melyekkel lekötötték egymást. Ezt a mozgást nem használhatják arra, hogy egy másik ellenséges egységet rohanjanak le. A kitörés ilyenkor automatikusan sikeres, és nem esik az előretörés hatása alá. Az ellenfél csak konszolidálhat.

 

Beszivárgás (Infiltrate)*

Ha a körülmények megfelelőek, az osztag jóval a sereg első vonalai előtt tudnak felállni. Ennek megfelelően, ha a küldetés lehetővé teszi, a felderítők beszivároghatnak, ha nem, a sereg többi részével együtt állnak fel. A képesség nem teszi lehetővé, hogy a tartalékosok hamarabb bejöhessenek. Ha az egység csapatszállítóval is fel van szerelve, akkor elveszti e képességét.

 

Áthatolás a nehéz terepen (Move through cover)

Az osztag tagjai eggyel több kockával dobnak, amikor azt kell meghatározni, hogy mekkora távolságot tudnak megtenni a nehéz terepen. Ez általában azt jelenti, hogy 3D6-ot dobnak, és a legnagyobb érték lesz az érvényes számukra.

 

Éjjellátás/Éles érzékek (Night Vision/Acute Senses)

A galaxis bizonyos, örökös sötétségbe burkolózó bolygóin honos harcosok jobban hozzászoknak a sötéthez, mint azt bármilyen mesterséges műszer lehetővé tenné. Amikor egy ilyen osztag az Éjszakai Harc szabályai szerinti küldetésben küzd, újradobhatja azon dobását, mely azt mutatja, milyen messzire lőhet. Az újradobott értéket mindenképp el kell fogadni, még ha kisebb is, mint az első. Az ilyen harcosok kiválóak őrszemnek, s ha ilyen szerepet kapnak, Kezdeményük duplája lesz az érzékelő távolságuk.

A képességgel rendelkező karakterek átadják azt az egységnek is, melyhez csatlakoznak, arra az időre, míg velük tartanak. Az egységek is átadják ezt a képességet a hozzájuk csatlakozó karakternek, amíg az velük tart.

 

Kedvenc ellenség (Preferred Enemy)

Ha egy sereg nagyon sokat csatázik egy másikkal, akkor előbb-utóbb olyan alaposan kiismeri azt, hogy tudja, csatában hogyan fog viselkedni és harcolni. Az ilyen ellenségeket közelharcban 3-as vagy jobb dobás esetén találják el, függetlenül az aktuális Közelharci Értékektől. Ez a képesség önálló karakterek, Szörny-kategóriás lények, vagy Közelharci Értékkel nem rendelkező járművek ellen nem használható.

 

Felderítők (Scouts)*

A felderítők elsősorban arra használatosak, hogy a sereg előtt járva, felderítsék az ellenséget. Emiatt az ilyen egységeket mindig a csata elején állíthatod fel, még azokban a küldetésekben is, melyekben erre egyébként nem lenne lehetőség. Ha például egy olyan küldetést játszotok mely a Fokozatos bejövetel szabályát használja, akkor egységed bejöhet a csata elején, és nem kell kint várakoznia. E mellett, miután mindkét oldal felállt, az egység egyszer mozoghat a csata kezdete előtt. Erre a mozgásra a normál szabályok vonatkoznak, s az előtt kerül rá sor, hogy kiderülne, ki kezd.

 

Képzett lovasok (Skilled Rider)

A modell újradobhatja a Veszélyes Terep-tesztet.

 

Lassúak és módszeresek (Slow and purposeful)

A modellek, lassan. de céltudatosan haladnak előre a csatamezőn, sorozataikkal módszeresen pásztázva az ellenséges erőket. E taktikájuk miatt, ha lőnek, álló modellnek számítanak. A dolog hátránya, hogy lassúak, és állandóan úgy mozognak, mintha nehéz terepen kelnének át, és nem kapnak +1 Támadást ha rohamoznak.

 

Kis célpontok (Small Targets)

Mivel nagyon kicsik, s nehéz őket eltalálni a fedezék mögött, az egység fedezékmentője eggyel jobb, mint az a menedékükből következne.

 

Lopakodás (Stealth)

Sok harcos igen jól ki tudja használni a fedezékeket. Ezek fedezékmentője eggyel jobb, mint az a menedékükből következne.

 

Konokság (Stubborn)

Néhány fajnak legendás az elszántsága még a lehetetlen helyzetekben is. Emiatt Rettenthetetlenként viselkednek, kivéve hogy a tüzérségi sokkot továbbra is dobniuk kell.

A képességgel rendelkező karakterek átadják azt az egységnek is, melyhez csatlakoznak, arra az időre, míg velük tartanak. Az egységek is átadják ezt a képességet a hozzájuk csatlakozó karakternek, amíg az velük tart.

 

Rajok (Swarms)

A rajok olyan kis lényeket jelölnek, melyek önállóan túl kicsik lennének ahhoz, hogy érdemes lenne foglalkozni velük. Minden rajra vonatkozik a Kis célpontok és az Érzékenyek a sablonos fegyverekre szabály.

 

Tankvadászok (Tank Hunters)

A tankvadászok különösen képzettek a tankok gyenge pontjainak fellelésében. Az egység minden tank-sokk okozta moráltesztet automatikusan letesz, és +1-et adhat a páncél-átütésre járművek ellen.

 

Igazi hősök (True Grit)

Mivel az űrgárdisták sorozatvetőinek pisztolymarkolata van, ezért lehet velük egy kézzel is lőni. Ez azonban igencsak pontatlan célzást tesz lehetővé, s ezért sok rendház esetében nem is igen alkalmazzák ezt a technikát. A képességgel rendelkező modellek azonban gyakorlottak a sorozatvető ilyen használatában is, s így közelharcban plusz egy támadást kapnak érte, ha a másik kezükben is van valamilyen fegyver. Rohamnál ez a plusz nem jár, mert a fegyver azért ahhoz túl nagyot rúg vissza, hogy tüzelés közben rohanni is lehessen. Ez a képesség kombi-fegyverekkel nem használható, viszont a Szürke Lovagok számára dupla sorozatvetővel is működik

 

Turbómotorok (Turbo Boosters)*

A motoros és suhanó egységek felturbózott hajtóműveket is használhatnak, hogy különösen gyorsan száguldjanak. Ezt a különleges szerkezetet a mozgási fázis elején kell aktiválni, s ettől a sikló sebessége 12"-ről 24"-re növekszik. A modell ugyan nem lőhet és nem rohamozhat abban a körben, amikor a hajtóművet használja, viszont mentője Sebezhetetlenné változik az ellenfél következő körére. Ezt az előnyt azonban az egység csak akkor kapja meg, ha a mozgása végére legalább 18”-re lesz a kiindulási ponttól.

 

Érzékenyek a sablonos fegyverekre (Vulnerable to Blasts/Templates)

Némelyik egység nagyon érzékeny a robbanásokra és a sablonos fegyverekre. Ha járműről van szó, akkor egy ilyen fegyver találata két találatnak számít. Ha a célpont nem jármű, akkor minden mentetlen seb számít duplán.

Kevert páncélzat

Némely seregnél előfordul, hogy ugyanabban az osztagban többféle páncélmentővel rendelkező modell fordul elő. Emiatt az áldozatok eltávolításáról és a páncélmentőkről szóló szabályokat egy kissé megváltoztattuk:

Az ellenfél ugyanúgy lő és sebez mint eddig, a páncélmentők kidobása viszont a következők szerint zajlik:

1. Számold össze, hány modell rendelkezik a különböző páncélzat-típusokkal. Csak azokat a modelleket számítsd ide, melyek potenciális áldozatok lehetnek.

2. Határozd meg, melyik páncéltípusból van több – ha az eredmény döntetlen, akkor a rosszabb számít a többségnek (mert az ellenség azt szúrta ki).

3. A sebzéseket a többségi páncéllal rendelkező modelleknek oszd ki elsőként.

Példa: Ha egy Fekete Templomos osztagban hat Beavatott (3-as páncél) és öt Tanuló (4-es páncél) van, akkor az első hat sebző találatot a Beavatottak kapják, s a Tanulók csak az után jönnek.

4. Ha még maradtak sebző találatok, akkor a tulajdonos osztja el őket a fennmaradó modellek között. Mindegy, hogy ki melyik fegyver ellen dobja a mentőt, a lényeg, hogy az első lépésben a többségi páncélok gazdái kapják a találatokat.

Példa: Tzeentch Kiválasztottjainak osztagában van egy varázsló (2-es páncél), nyolc gárdista (3-as mentő), és három varázslótanonc (nincs mentő). Az egység kap kilenc találatot. Ebből nyolc a gárdistáké, hiszen az ő mentőjük a leggyakoribb, a maradék egyet pedig megkaphatja a varázsló, aki jó eséllyel megdobja, vagy a kockázatot kerülendő levehetsz egy tanoncot is.

5. Az összetartozó (egy ellenséges osztag által leadott lövésekből származó) találatoknál először minden modell kap egy sebet, s csak utána kaphat valaki egy másodikat is, ha még maradna. Ugyanígy, több találatnál mindenki megkapja a másodikat is, s csak utána kaphat valaki egy harmadikat is. A mentetlen sebeket azok a modellek kapják meg, akik a mentőt is dobták. Ha az egység több találatot kapott, mint ahány modellből áll, akkor a plusz találatokat elosztása újra kezdődik.

Példa: Ha az előbb említett Fekete Templomos egység 20 sebet kap, akkor ebből először a Beavatottak kapnak hatot, majd a Tanítványok ötöt, majd megint a Beavatottak hatot, s végül az utolsó három a Tanítványoké.

Ha a közelharcban a különböző páncélzattal rendelkező modellek speciális fegyverektől is kapnak találatot, akkor az a játékos feladata, hogy eldöntse, ebből ki mennyit kap. Ugyanígy, azt is ő dönti el, hogy a sebezhetetlen mentőjét használja-e valaki.

Példa: Ismét csak a fenti Templomos egység kap találatokat, ezúttal négy normál sebzést és négyet energiafegyverrel. A hat Beavatott páncélja van többségben, így először ők kapnak sebeket. A játékos a négy normál sebet választja, valamint két energiafegyveres támadást. A Tanulóknak így két energiafegyveres csapás marad.

 

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Kártyajátékok
 
Játékok

 Ha érdekel más kárty vagy társas- vagy szerepjáték nézz be a sárkánytűz bolt honlapjára ahonnan rendelhetsz is, www.sarkanytuz.hu

 
Látogatás
Indulás: 2006-07-17
 
Animék
 
Forrásanyag

Az animékhez tartozó ismertető anyagot a www.aplusztv.hu oldalról néztem ki, ha valaki meg akarja nézni az animéket akkor este nézze a minimax adóján az A/+(aplusz)-ot!

 
Társasjátékok
 

Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala ♥ nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta ♥ Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, itt: www.csillagjovo.gportal.hu    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését. 0630/583-3168    *****    Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan    *****    Ha egy igazán egyedi és szerethetõ sportanimével szeretnél megismerkedni, tégy egy próbát az Ookiku Furikabutte-vel.    *****    Augusztus 8-án Nemzetközi Macskanap! Addig is gyertek a Mesetárba, és olvassátok el a legújabb cicamesét! Miaúúú!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!