
Az orkok nagyok, agresszívak, és nagyon szeretnek harcolni. Amikor elég sokan összejönnek, felgerjed bennük a Waaaagh! hatalma, és nekiindulnak a Galaxisnak, hogy harcoljanak mindenkinek, aki csak eléjük kerül.
Speciális Szabályok:
Különböző páncélzat
Mivel az orkok nagyon sokféle felszerelés közül választhatnak, sőt néha különféle osztagaikat össze is vonják, ezért gyakran előfordul, hogy ugyanabban a csürhében többféle páncélmentővel rendelkező modellek fordulnak elő. Emiatt az áldozatok eltávolításáról és a páncélmentőkről szóló szabályokat egy kissé megváltoztattuk:
Az ellenfél ugyanúgy lő és sebez mint eddig, neked viszont a legjobb páncélmentőket kell dobnod, egészen addig, amíg ezekből a nehézpáncélos modellekből van a több. Ennek az az oka, hogy az ellenfél is a nagyobb darab orkokra lő, akik meg remek fedezéket nyújtanak társaiknak. Az elszenvedett sebeket is először a nehézpáncélosok között kell elosztanod, s csak ha marad, akkor jut a többinek.
A fenti szabályok addig érvényesek, amíg a jobb páncélmentővel rendelkező modellek vannak többségben - ha az arány könnyűpáncélzatú társaik javára változik, ők lesznek az elsők, akik a lövéseket kapják, és ők részesülnek először a sebekből is.
Ork csürhék
Az ork csürhe is ugyanúgy dobja morál- és tüzérségi sokk-tesztjét, mint minden más osztag, de ha elvétik, még van egy esélyük: ilyenkor dobhatnak két kockával, és ha az eredmény akkora, vagy kisebb, mint a csürhe létszáma, nyugodtan tovább harcolnak, mivel azt hiszik, hogy még így is elegen vannak a győzelemhez. Megjegyzendő, hogy a csürhe létszámába a gretchinek nem számítanak bele.
Bandába verődés
A visszavonuló ork egységek a többi sereghez hasonlóan megpróbálhatják összeszedni magukat, de mivel általában már csak akkor vonulnak vissza, ha legtöbbjük halott, erre ritkán van lehetőségük. E helyett viszont megpróbálhatnak csatlakozni egy másik osztaghoz! Ez a következőképp történik:
A visszavonuló orkok elindulhatnak egy, a hátuk mögött álldogálló barátságos osztag felé. Ha ennek 6"-es közelébe jutnak, megpróbálhatnak csatlakozni hozzájuk: ez sikeres Vezetési Érték-teszt esetén sikerül is. Ezután a két csürhéből egy nagy csürhe lesz, s hogy a modellek közti megfelelő távolság is meglegyen, a csatlakozásra készülő csapat azonnal mehet 6"-et a másik csapat felé.
Csak gyalogos egységek képesek arra, hogy egy másik bandához csatlakozzanak - a Pásztorkok és Mérnorkok, akik kis brunyikra vigyáznak, rohamskacok, és motorosok nem csapódhatnak egy ork csürhéhez.
Győzelmi pontok a bandába verődött egységek után
Az az egység, amelyik egy másikhoz csatlakozott, győzelmi pontok szempontjából megsemmisültnek számít. A másik egység nem kap plusz értéket, az továbbra is eredeti pontértékét éri.
A Waaagh! hatalma
Amikor egy ork csürhe rohamra indul, hatalmas, félelmetes masszát alkotnak, össze-vissza lövöldöznek, és teli torokból üvöltenek. Ez a látvány a legtöbb ellenfél szívében rettegést kelt, s emiatt aztán igencsak igyekezniük kell, hogy ne sodorja el őket az áradat.
Hogy a Waaagh! erejét a játékban is megjelenítsük, a következő eljárást használjuk: Amikor egy ork osztag rohamra indul, dob két kockával: ha az eredmény kisebb vagy egyenlő a létszámukkal, megduplázhatják a Kezdeményüket a közelharc első körében. Ha nem sikerül, illetve véget ér a kör, a normál Kezdeményüknél jönnek.
Ha az ork egység üldözés közben egy másik osztagba rohan bele, szintén használhatja a Waaagh! erejét. Ekkor a tesztet a közelharci fázis elején kell majd dobniuk, így az osztag lövései által okozott veszteségek megakadályozhatják ravasz tervüket.
Gretchin csürhék
A gretchinek az orkokhoz képest igencsak alacsony morállal rendelkeznek, ezért őket legtöbbször egy Pásztork vagy egyéb karakter vezeti. A morál- és egyéb Vezetési Értéken alapuló teszteket ennek az orknak a megfelelő tulajdonsága ellen kell tenni, és ráadásul még a Csürhe-szabály sem vonatkozik rájuk! A kis brunyik ugyanis nem számítanak, a fejek összeszámlálásánál.
Ha egy gretchin horda elrontja moráltesztjét, tanksokk-dobását, vagy elveszti a közelharcot, tagjai ösztönösen szétszaladnak, és elrejtőznek mindenféle lehetséges fedezék mögé és alá. Ekkor a csürhét le kell venned, hogy csak a Pásztork maradjon - az ő (nagyon hálátlan) feladata lesz a kis brunyik összeszedése. Ha a hordában nincs Pásztork, az egységnek esélye sincs arra, hogy összeszedje magát, és végképp az elpusztult csapatok listájára kerül.
A gretchinek mindaddig próbálkozhatnak az egység összeszedésével, amíg a Pásztork életben van, még akkor is, ha létszámuk az eredeti fele alá csökkent, vagy 6"-en belül ellenfél van. Ha a szétszóródás során a csürhe elrejtőzött, akkor így is jelennek meg a táblán, a Pásztork közelében. Az elrejtőzött gretchineket nem lehet bántani.
A gretchinek összeszedésével foglalkozó Pásztorkot mind lőfegyverekkel, mind közelharcban meg lehet támadni, ő viszont nem mozoghat, lőhet, vagy kezdeményezhet közelharcot, maximum visszatámadhat, ha meg akarják ütni. Ha megölik, a gretchin horda is veszteségnek számít. |